• تاریخ : ۱۴ام مهر ۱۳۹۶
  • موضوع : دیبا

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد شب گذشته پس از تماشای این نمایش گفت: بسیار خوشحالم تماشاگر کار بسیار خوب و درخشان ایوب آقاخانی شدم که می‌توان او را یکی از همراهانی در تئاتر دانست که به مسئولیت اجتماعی خویش توجه دارند و او به‌عنوان یک هنرمند هیچ‌وقت از یاد نمی‌برد که کجاست و چگونه باید فکر، نگاه و کار کند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مسئولان وظیفه دارند حمایت کنند تا چنین محصولاتی تولید شود و چقدر خوب هست که در بعضی آثار تذکر لازم به مخاطب داده می‌شود تا فراموش نکند کیست؛ کجاست و چه باید بکند.

وی با بیان اینکه تئاتر مسئولیت‌های بزرگی را برعهده دارد، تصریح کرد: هنرمندان می‌توانند با داشتن بعضی از امکانات اندک و ناچیز، حرف‌های بزرگ و مهمی بزنند و البته زیرساخت فکری این کار نیز بسیار مهم هست؛ زیرا ما را به این موضوع توجه بدهد که مبادا نگاه به گذشته در همان گذشته بماند.

مرادخانی تأکید کرد: باید از گذشته پند گرفت و بر اساس نتیجه‌گیری از آن، به قله‌های رفیعی در آینده رسید؛ پس ما در عرصه هنر به آثاری همچون “هفت عصر هفتم پاییز” نیاز داریم تا مردم و جوانان از موضوعاتی نظیر دفاع مقدس و جنگ هشت‌ساله به‌عنوان یک اتفاق مهم و ذخیره پیشرفت انسانی برای آینده خود استفاده کنند و البته هنرمندانی همچون ایوب آقاخانی نیز به‌خوبی از این امر بهره گرفته‌اند.

بهرام ابراهیمی: «هفت عصر هفتم پاییز»لمس شاعرانه از زندگی محمد جهان‌آرا

بهرام ابراهیمی بازیگر تئاتر نیز درباره این نمایش گفت: مشکل اصلی من با آثاری که درباره قهرمانان جنگ هشت‌ساله یا اتفاقات قبل و بعد از انقلاب، تولید می‌شود همواره این بوده که در بسیاری از آثار یا این افراد را در حد الوهیت بالا می‌بردند یا به‌صورت دقیق به زندگی ایشان نمی‌پرداختند؛ اما اتفاقی که “هفت عصر هفتم پاییز” افتاد، لمس شاعرانه از زندگی قهرمان بود.

وی افزود: چنین اتفاقی در دو نمایش دیگر از سه‌گانه جنگ ایوب آقاخانی که شامل “کابوس شب نیمه آذر” و “تکه‌های سنگین سرب” می‌شود، افتاده هست.

این بازیگر تئاتر ادامه داد: من هرگز نگاه شاعرانه از محمد جهان‌آرا ندیده و نشنیده بودم؛ اما این نمایش نگاه شاعرانه‌ای به جنگ ۳۵ روزه خرمشهر دارد؛ روایتی از جنگ با دستان خالی در برابر یک ارتش تا بن دندان مسلح که ایوب آقاخانی به این ماجرا، نگاهی شاعرانه و حماسی دارد.

علی پویان: نمایشی غیرقابل‌پیش‌بینی

علی پویان مدرس تئاتر و کارگردان نیز درباره این نمایش گفت: من نمایش‌های زیادی از ایوب آقاخانی دیدم که به‌هرحال هرکدام محورهای مشترکی با هم داشتند؛ ولی «هفت عصر هفتم پاییز» کاملاً متفاوت بود و تکست، اجرا و کارگردانی هوشمندانه آن مبهوت‌کننده بود و من از تئاترهای غیرقابل‌پیش‌بینی لذت می‌برم.

یادآور می‌شود نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» در دل داستانی عاشقانه نقبی به زاویه‌هایی از زندگی قهرمان ملی تاریخ جنگ ایران و عراق، شهید محمد جهان‌آرا می‌زند که رحیم نوروزی و لیلا بلوکات نقش‌آفرینان آن هستند و صدای محسن بهرامی بازی آنها را همراهی می‌کند.

نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» که بلیت آن در سایت‌های ایران کنسرت به آدرس www.iranconcert.ir و ایران نمایش به آدرس www.irannamayesh.com به فروش می‌رسد، تولید موسسه «پوشه هنر پارس» هست و هر شب (بجز شنبه) ساعت ۴۵/۱۹ در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما