• تاریخ : ۲۱ام بهمن ۱۳۹۶
  • موضوع : دیبا

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نشست رسانه ای فیلم کار کثیف با حضور خسرو معصومی (نویسنده، کارگردان و تهیه کننده)، حسین زندباف (تهیه کننده)، بهروز شهامت (صدا گذار)، غزل معصومی (دستیار کارگردان و برنامه ریز)، سیامک نیازی (صدا بردار) و بازیگران پدرام شریفی، الهام نامی، پیام احمدی نیا، مهران نائل و سام ولی پور برگزار شد.

معصومی با اشاره به اینکه به عقیده او در زمان آقای روحانی فشار روی مطبوعات کمتر شده هست گفت: من دوستی دارم که از همه حیث ایده آل هست ولی ازدواج نمیکند. او به من گفت با شرایط من که نه خانه دارم نه کاری که چهار تومن حقوق داشته باشم چگونه ازدواج کنم. این را برای این میگویم که وضعیت اقتصادی خیلی بحرانی هست. مثلاً دوستان من با اینکه در سن بازنشستگی هستند بازنشسته نمیشوند چرا که حقوق بازنشستگی واقعاً کفاف نمیدهد.

این کارگردان راجع به زمان طولانی فیلم گفت: قبول دارم زمان فیلم طولانی هست و برای همین ۱۵ دقیقه از آن را حذف کردیم و فیلم ۱۲۶ دقیقه ای، ۱۱۲ دقیقه شده هست. ولی باید توجه کنیم ما باید تماشاچی را تربیت کنیم تا زمان بیشتری در سینما بنشیند. وظیفه ما فقط پول درآوردن نیست، ما موظفیم تماشاچی را نیز تربیت کنیم.

وی در مورد موسیقی و پایان بندی فیلم گفت: آقای علیزاده به نوعی در سینما برند هست و پیمان یزدانیان هم یکی از بهترینهای موسیقی هست. در مورد پایان فیلم هم یکی از دوستانم برایم ماجرایی تعریف کرد که در آن ماشینی با مادر و بچه‌هایش در دریاچه سقوط کرده‌اند. همه این ماجراها برای این هست که واقعیت تلخ بیکاری را نشان دهم و دوست دارم آقای روحانی این فیلم را ببیند و از آن عذاب وجدان بگیرد.

معصومی راجع به فیلم خرس گفت: اولین بار که این فیلم پروانه نمایش گرفت که در جشنواره حضور پیدا کرد ولی آقای سجادپور نگذاشت که فیلم اکران عادی داشته باشد. فیلم خرس، سینمایی شریف و انسانی هست. این فیلم ضد جنگ هست چرا که من اصلاً جنگ را چیز نادرستی میدانم. امام فرمود جنگ نعمت هست، به نظر من ایشان مد نظرشان آن فرهنگ ایثار و برادری غالب در دفاع مقدس بود وگرنه چه کسی از آدم کشی صرف میتواند حمایت کند.

زندباف راجع به ریتم فیلم گفت: شاید در این مورد دچار چند گانگی هستیم. ریتم در کارگردانی باید شکل خودش را بگیرد و در تدوین رو به بهبود رود. فرض کنید کارگردانی دو صفحه دیالوگ را با میزانسن در یک پلان میگیرد و کارگردانی این دو صفحه را در صد پلان میگیرد. ادیت سینما با ویراستاری قصه متفاوت هست اما باید توجه کرد که تدوینگر ویراستار سینما نیست.

 

انتهای پیام/

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما