• تاریخ : ۲۹ام مهر ۱۳۹۶
  • موضوع : دیبا

سید امیر سیدزاده عملکرد وزارت ارشاد در دو دولت مختلف درباره سیاست شان نسبت به سینما را مورد بررسی قرار داد.

سیدامیر سیدزاده تهیه کننده سینما درباره علت توقیف بعضی فیلم ها و بازتاب آن در گفت وگو با خبرنگار  حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در تشکیلات فرهنگی که چکیده آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هست مدیرانی روی کار می آیند که سلیقه های خود را اعمال می کنند. در دوره قبلی مدیران و معاونانی محافظه کار در سازمان سینمایی روی کار آمدند و فیلم هایی که فکر می کردند به پست و میزشان صدمه می زند را توقیف کردند.
وی ادامه داد: با تغییر مدیریت، فیلم های توقیفی پس از خوردن اصلاحیه رفع توقیف و اکران شدند و دیدید که هیچ اتفاقی نیفتاد.کاری که می شد در آن زمان انجام داد و به چند دسته و گروه صدمه نزد.
سیدزاده افزود: پس بخشی از علت توقیف فیلم های سینمایی به اعمال سلیقه شخصی مدیران فرهنگی ربط پیدا می کند به عنوان نمونه «مادر قلب اتمی» قربانی سلیقه های شخصی مدیر ارزشیابی و نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد وقت شد تا جایی که پس از رفع توقیف و زمان اکران نیز اذیتش کردند.
این تهیه کننده درباره آخرین وضعیت اکران «شماره ۱۷ سهیلا» بیان کرد: متاسفانه فیلم های شنگول و منگول و کیلویی و در حد تله فیلم با رفاقت، رانت و…اکران شده اما فیلم هایی مانند «شماره ۱۷ سهیلا» که در جشنواره فیلم فجر حضور داشت و نظرات مثبت نسبت به آن بود، «ناخواسته» که در سال ۹۳ تولید شده، «خاطرات پاییزی» که یازدهمین حضور جهانی خود را تجربه کرده نباید اکران شود.
سیدزاده خاطرنشان کرد: سیستم غلط و مافیا که بر اکران حاکم هست یک عده را بالا و عده ای را با سر به زمین می کوبد.
انتهای پیام/

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما